Economia del combustible: vehicles del futur

twitteryoutubeinstagram

automaticaplus-green-fuel-ahorro-combustible

Economia del combustible: La batalla de la flota de vehicles del futur

En una publicació anterior, vam comentar els beneficis de l’economia del combustible i la importància de tenir una flota de vehicles verda. S’ha fet evident que el nostre impacte en l’entorn, és simplement, insostenible. La nostra dependència dels combustibles fòssils, en lloc dels recursos més nets i renovables, ens força a seguir en una economia basada en l’augment de facturació i de benefici econòmic, i ens fa perdre de vista que per molt poder econòmic que es tingui, de poc serveix, si no tenim planeta on gaudir-ne o compartir-lo. La gent del carrer comencem a prendre nota d’això, mentre els governs caminen sobre una línia molt prima entre impulsar el combustible estàndard i evitar “crispació” amb les empreses petrolieres internacionals de pes, contra optar per donar suport tant econòmic (I+D) com legislativament les renovables, els experts en medi ambient ens asseguren de manera contundent que el canvi climàtic és un problema real i urgent.

Hi ha un visionari, que és en Richard Branson, que el preocupa l’economia del combustible. Conegut a tot el món com el director de Virgin, les activitats i els interessos de Branson estan en l’entorn de l’entreteniment i mitjans de comunicació en vols comercials i turisme espacial. Però també està liderant el camí en la batalla per augmentar els estàndards d’estalvi de combustible. El seu esforç més recent se centra específicament en la indústria del camió. (www.virgin.com/richard-branson/north-american-trucking-at-a-powerful-crossroads) Els responsables de grans flotes de camions de llarg recorregut, s’ofeguen en les factures de combustible. Segons Branson, les flotes de tractores i remolcs a Amèrica del Nord gasten 105.000 milions de dòlars l’any en consum de combustible. Ell creu que això és excessiu i creu que es pot reduir el nombre, almenys 40.000 milions de dòlars. En una recent publicació del bloc, afirma que els grups industrials han estat treballant durant anys en el tema de l’eficiència del combustible de la flota de camions, però la falta de transparència entre els grups frena la innovació i frena el progrés. En resposta, es va formar Trucking Efficiency. Trucking Efficiency avalua les tecnologies d’estalvi de combustible i fa que els resultats d’aquestes avaluacions estiguin disponibles per al conjunt de la indústria de camions de manera gratuïta. L’esforç ja està mostrant resultats. Branson posa l’objectiu de 500 milions de dòlars en estalvi de combustible en 2016 i una reducció del 18% de les emissions de gasos d’efecte hivernacle. No és de 40 mil milions de dòlars, però és un bon començament. Mentrestant, els administradors de flotes continuaran informant sobre les dades del sistema de gestió de flotes per saber les bones maneres tant de manteniment com de consums dels seus vehicles i el que es pot fer per augmentar la seva eficiència. Les coses senzilles com assegurar-se que els pneumàtics estiguin en una pressió adequada, que els sistemes d’escapament estan lliures de fuites, i per part dels conductors, es tingui en compte les acceleracions i frenades brusques així com respectar els límits de velocitat. Hem de treure el màxim partit del que tenim i fins que grups com Trucking Efficiency ens mostrin una millor manera que la que coneixem ara, que és una tecnologia de mitjans del segle XIX, la qual cosa posa en evidència l’evolució d’aquesta en comparació a com evolucionen totes les altres tecnologies.

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedintumblrmail