ÚS DEL MÒBIL MENTRE ES CONDUEIX

twitteryoutubeinstagram

automaticaplus-control-de-flotas-identificacion-conductor-movilLes distraccions per l’ús del mòbil mentre es condueix és un dels motius d’accident més alts en percentatge, i a nivell mundial. Els responsables de la flota de vehicles de l’empresa han de mirar d’obtenir algun control sobre aquest tema.

Ja varem comentar que la plataforma GPS de control de flotes ha de donar dades per prendre decisions pel que fa a vehicles, però els dispositius mòbils també haurien d’estar gestionats per la plataforma GPS de control de flotes, com a mínim de forma passiva (temps d’ús, avisos d’ús durant la conducció, nivells de bateria)

Cal establir un sistema rígid de control de dispositius mòbils durant la jornada laboral, ja no només pel risc d’accidents, sinó per procurar que el mòbil estigui disponible per a l’ús estrictament empresarial. També pel dany que pot generar a nivell de qualitat de servei si els vianants o clients veuen als nostres operaris mirant el mòbil mentre es condueix, a banda d’una infinitat de motius a nivell de seguretat viària.

Cal adoptar una postura intransigent pel que fa a la conducció distreta, simplement, qualsevol infracció o col·lisió provocada perquè el conductor estava utilitzant el seu dispositiu mòbil, ha de ser motiu d’acció disciplinària immediata, fins i tot incloent l’acomiadament per reincidències.

En la mateixa línia que la de la conducció distreta, els conductors han de ser conscients de les normes de l’empresa en quant a l’ús de dispositius mòbils personals dins d’un vehicle i horari de l’empresa.

¿Les dades del seu programari de gestió de flotes li indiquen si l’ús de dispositius mòbils estan tenint un impacte negatiu en el desenvolupament diari? Una bona anàlisi de dades de la supervisar aquesta estadística, l’ajudarà a verificar si les normes establertes s’adapten al control desitjat.

Un pas important és incorporar la identificació de conductor abans d’arrencar el vehicle i després decidir sobre les següents preguntes: L’empresa paga les multes d’aparcament? Qui és responsable d’una multa de trànsit? I, en cas de col·lisió, quines condicions tinc a la pòlissa d’assegurança pel que fa a diversos conductors o conductors joves?

També pot considerar normes per donar opció a recuperar la reputació generada per incidències (una mena de sistema de punts) per permetre a l’operari recuperar confiança davant l’empresa després d’un incident. Una altra pregunta important seria: Quines serien les causes de l’acomiadament immediat?

Les normes internes establertes, haurien d’assegurar que els operaris comprenguin que, sota cap circumstància, hi haurà cap tolerància per als operaris amb vehicles d’empresa que estiguessin sota els efectes de l’alcohol o qualsevol altra droga, inclosos certs medicaments.

Els operaris amb vehicles d’empresa, si no es troben en condicions acceptables per conduir, es posen en risc i també posen en risc a la gent en general, arriscant-se a fer mal als altres i a si mateix i en qualsevol cas malmeten la reputació de la pròpia empresa en el seu conjunt.

Aquestes normes, combinades amb el bon manteniment de la flota de vehicles, ajudaran a crear un sistema de gestió que garanteixi que els vehicles i els conductors, juntament amb els que els envolten, es mantinguin segurs.

 

Un enllaç d’interès CLICK

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail